Gå til indhold

Valg til Yngre Lægers bestyrelse: Sådan stiller du op

Nyhed Yngre Læger

På repræsentantskabsmødet den 23. maj 2024 er der valg til Yngre Lægers bestyrelse. Der skal vælges to nye medlemmer. Se herunder, hvordan du kan stille op.

Da Helga Schultz går af som forperson, og Christina Neergaard Pedersen også har valgt at trække sig, skal der vælges to nye medlemmer til bestyrelsen. En ny forperson og et medlem til posten som repræsentant for Yngre Læger i Lægeforeningens bestyrelse. Valget til de to poster kan føre til andre ledige poster i bestyrelsen. På repræsentantskabsmødet vil der i så fald også være valg til disse poster.

Bestyrelsen i Yngre Læger består af i alt 9 personer, som vælges af repræsentantskabet.

Hvem kan stille op?

Alle medlemmer af Yngre Læger kan stille op til de ledige poster i bestyrelsen. Er du ikke medlem af repræsentantskabet, inviteres du til at deltage under dagsordenpunktet 'Valg' på repræsentantskabsmødet torsdag den 23. maj i København.

Sådan stiller du op

Det er muligt at stille op til de ledige poster fra fredag den 3. maj og helt frem til, at valghandlingen går i gang på repræsentantskabsmødet.

Ønsker du at stille op, opfordrer vi dog til, at du giver besked i god tid. Du må også gerne medsende et valgoplæg (pdf), så repræsentantskabet kan se, hvad du står for, og hvad du vil bidrage med i Yngre Læger. Vi skal have dit valgoplæg senest onsdag den 22. maj klokken 12, hvis du vil være sikker på, at det offentliggøres på hjemmesiden.

Send dit kandidatur og evt. valgoplæg til valg.yl@dadl.dk.

Følg med i hvem der stiller op

I takt med, at vi modtager opstillinger og valgoplæg, vil du på Valgsiden kunne se, hvem der stiller op.

Gå til Valgsiden og se opstillede kandidater

Hør mere om arbejdet i bestyrelsen

Udover månedlige bestyrelsesmøder og to årlige internater deltager man som bestyrelsesmedlem i en række andre møder, fx regionale Yngre Lægerådsmøder og udvalgsmøder.
Hvis du vil høre mere om bestyrelsesarbejdet, er du velkommen til at kontakte et af de nuværende medlemmer af bestyrelsen